Avslutar företaget

Heja mig! Första steget ifrån vad jag har gjort det senaste månaderna och öppnar istället upp för vad som komma skall. Känns bra att göra något aktivt gällande detta beslut även om det på många sätt också är tråkigt att det inte fungerade. Jag tror inte att jag har skrivit om det tidigare men det tåls att i sådana fall skrivas igen:

Många gånger har jag valt eller tagit vägar som jag tror har varit "nyttigt" eller "logiskt" och helt ignorerat vad jag kanske helst önskat eller velat. Detta har lett till att jag levt i ett missnöje och i en längtan efter något annat. Det är därför som jag nu försöker bryta det mönstret och göra något som jag verkligen vill och brinner för. Det är svinläskigt och svintokigt. Men än sen då? Ska jag bara sitta snällt i båten och HOPPAS att någon annan gör det där läskiga åt mig? Då kanske jag får vänta i all oändlighet. Och det går ju inte.

Så nu kör vi!

Hur börjar man, tänker kanske du? Jo, jag började dagen med att försöka göra en surdegsstartare som, om den överlever, kanske får heta Greta. Efter detta ska jag sätta mig ner och skriva på en bok. För jag vågar.

Photo by Benjamin Davies on Unsplash


Kommentera här: