Drömmar. Vågar du?

 
Eftersom jag avslutade det tidigare blogginlägget med att jag måste följa mina drömmar och våga så kanske det är på sin plats att jag gör klart (främst för mig själv) vad mina drömmar är. Funderade på om jag föredrog en löpande text eller en punktlista och landade i det sistnämnda.

Drömlista (i blandad ordning):
→ Bli mamma (igen)
Att min mans visum ska bli GODKÄNT
→ Skriva som yrke, gärna böcker
→ Illustrera och skapa som yrke (dreja eller måla)
→ Köpa hus med stor tomt/trädgård
→ Inspirera andra till ett snällare liv
→ Leva som jag förespråkar
→ Svepa in mig med positivitet
→ Hälsosamhet (om det är ett ord)
→ Bli ekonomiskt oberoende – bekväm och trygg.

Det är vad jag kan komma på just nu. Kanske liknar det många andras listor eller kanske kan den tyckas väldigt simpel för andra eller ... ja, vad som helst. MEN ... detta är min drömlista just nu. Allt jag önskar är mer stabilitet och få göra det jag älskar samt vara nära natur och kärlek. Detta kanske inte är så konstigt med tanke på allt som jag har gått igenom det senaste två åren.

Nu jobbar jag för detta. Vad drömmer du om?
Vågar du säga det högt? GÖR DET. Skriv dina drömmar i anteckningsblocket, i dagboken, på kylskåpet, i mobilen, ÖVERALLT! Våga önska, våga drömma och våga fråga universum. För vet du vad? DU förtjänar att bli lycklig och leva i total lycka och ljus.

Photo by Madhuri Mohite on Unsplash

Kommentera här: