Arbetslös och gravid

Here we go again ... skulle man nästa kunna säga. Det gick ju bra sist så varför inte denna gång? Ni som läser och undrar vad jag pratar om kan läsa detta inlägg (klick, klick).

 
Denna gång hade jag bara kontrakt på tre månader, jag täckte de anställda som var på semester. Mina närmaste kollegor och chef var mycket nöjd med mitt arbete och hade gärna haft kvar mig men de kunde bara erbjuda en månad förlängning och sedan "får vi se". Eftersom att mitt liv är väldigt huller-om-buller just nu kände jag att det inte var rätt att acceptera ett sådant erbjudande och tackade hövligt "nej tack". De visste ju inte heller att jag är gravid vilket säkert inte skulle gynna min situation hur som helst. Under det tre månaderna som jag arbetade var jag dessutom underbetald då man anställt mig som "oerfaren journalist" istället för "erfaren designer och layoutare" men jag lät detta gå då jag fått känslan av att de skulle behålla mig efter sommaren. Jaja ... fel kan det bli.

Jag ska även stänga ner mitt skönhetsföretag som jag startade i våras som fokuserade på ögonbryn (microblading och browlift). Trots att jag haft några kunder som varit mycket nöjda räcker inte min kraft och tid till. Jag har insett att jag måste satsa på vad jag drömmer om även om det är svinläskigt och "tänk om jag misslyckas?!". Jag måste VÅGA.

Så vad nu? Vi får väl se.
Och bara så det inte råder några förvirringar eller missförstånd. Det är inte synd om mig, jag har bara stött på en kulle som jag ska över och på andra sidan ligger en stor blommig äng.

Photo by Matthew Henry on Unsplash

Kommentera här: